Kemalangan Pesawat Paling Buruk Didunia


"

"Sesuatu bencana atau kemalangan itu adalah salah satu bala yang diturunkan oleh Allah ke atas hamba-hambanya.. Tiada siapa yang tahu bila bencana akan datang tetapi bila ia berlaku, ia datang dengan kematian dan kecederaan dengan tidak disangka-sangka.

Berikut adalah senarai-senarai bencana kemalangan Pesawat paling buruk dalam sejarah. Merupakan perkara yang mengejutkan dan menyedihkan.

New York


Pada 11 September 2011, 2 pesawat terhempas di bandar New York. Ianya menjadikannya bencana penerbangan yang terburuk. Hampir 3,500 orang mati akibat bencana ini.

Tenerife, Canary Islands


Pada 27 Mac 1977, dua pesawat terhempas kerana berlanggar antara satu sama lai. Seramai 583 orang meninggal dunia akibat kemalangan ini.

Mt. Osutaka, Japan


Pada ogos 12, 1985, Boeing 747 terhempas di jepun yang telah meragut nyawa seramai 520 orang daripada 524 penumpang. Punca kemalangan adalah masalah kerosakan yang terdapat pada Boeing.

Charkhidadri, India


Sebuah pesawat syarikat penerbangan Arab Saudi berlanggar dengan Kazastan syarikat penerbangan disebabkan oleh salah faham arahan. 349 orang mati dalam bencana ini.

No comments:

Kandungan lama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...