Pas Kedah Akan Lingkup?



Isu ini panas di perkatakan oleh orang2 pas,orang umno dan rakyat kedah, di sebalik spekulasi ini pandangan umno lain,pandangan orang2 pas lain dan pandangan rakyat berbeda sama sekali,
yg sebenarnya perjuangan pas tidak sama dgn perjuangan umno, dalam umno perebutan jawatan menjadi satu tradisi yg sudah tidak dapat di pertikai lagi.

Dalam isu 2 exco Ir Phahrolrazi dan Dr Ismail adalah perkara yg biasa dalam pas, mereka tidak mahu sambung menjadi exco bukan letak jawatan sebagai exco..ini titik notah..? mungkin Dr Ismail sibuk dgn urusan pusat hemolisis darah dan kelinik dan phahrolrazi sibuk dengan kejuruteraan, tidak salah mereka tidak mahu sambung menjadi exco,kesibukan mereka ada alasan yg munasabah.



Mereka rasakan mereka tidak manpu untuk meneruskan jawatan sebagai exco mungkin juga mereka mahu menumpukan sepenuhnya sebagai wakil rakyat di tempat mereka , ada yg megatakan mereka tidak bersetuju dengan pendapat ust Azizan tapi bukan bergaduh, bagi pemimpin2 pas lari dalam perjuangan bukan satu matlamat tetapi jika mereka rasa tidak sesuai mereka akan mengundur sebab faktor keadaan mereka.

Kepada pemimpin2 pas usah di besar-besarkan isu yg sekecil ini banyak lagi tugas yg harus kita hadapai, sebagai YDP kawasan, wakil rakyat dan tumpuan kepada rakyat adalah isu utama, mungkin kita rasa tertekan dengan desakkan pengundi2 di tempat yg kita hadapai mentelah lagi PRU13 sudah hampir .

jangan sekali kita terlepas pandang yg kita sedang menghadapi musuh utama kita yaitu umno. Umno sedang mencari di mana kelemahan pas dan mereka akan menyerang pas di sudut ini,kita tahu musuh dalaman pas terlalu banyak baik dalam pakatan atau luar pakatan,phahrolrazi dan Dr ismail menpertahankan pendapat mereka dlm mesyuarat exco dan ust azizan juga menpertahankan pendapat nya , masing-masing ada pendapat dan jika kita pendapat kita tidak di terima kita kena akur walau susah nak di telan, tetapi bukan ketika ini persoalan ini harus di timbulkan.

Inilah yg di katakan perjuangan ,kita ada jamaah dan kita ada pendapat...bertanyalah pendapat itu jika kita rasa ia boleh di ketengahkan tetapi bukan ketika ini,mungkin rakyat tertanya-tanya megapa dan kenapa ? ia sebagai orang2 pas mungkin tidak mahu perkara begini berlaku, ini kali ke 2 isu dimana mendesak ust azizan meletak jawatan..?? bukan orang2 pas sahaja yg mahu ust azizan meletak jawatan tetapi dalam pakatan rakyat seperti keadilan cukup lantang mendesak ust azizan melepaskan jawatan..?

Mengapa persoalan ini harus di bangkitkan dan kenapa keadilan yg beriya- iya mahu ust azizan melapskan jawatan..? contohnya tulisan dari nik nazmi keadilan setiap hari mendesak ust azizan melatak jawatan ..? apa agenda beliau.? bagi pemimpin2 pas seluruh kedah ramai yg sukakan pentadbiran ust azizan.

Biarlah 2 exco yg tak mahu menyambung sebagai exco ini beri tumpuan kepada perjalanan parti di kawasan masing-masing dan bagi rakyat yg sayangkan pas apa yg ada sekarang sudah baik bila di bandingkan zaman pentadbiran umno.

Kita tahu apa puncanya tetapi itu adalah benda yg kecil, bukan isu penyelewengan dan tamak kuasa tetapi isu tidak kesesuai bersama itu yg terjadi orang2 pas tertanya2 mengapa dan kenapa.?

Ini semua bukan isu perebutan kuasa dan bukan isu penyelewengan tetapi isu ini sekitar isu ketidak puas hati kerja buat ust azizan kerana menberi muka .(menpercayai kepada org yg tak sepatutnya di beri kepercayaan) contohnya kebanyakan isu di dalangi oleh KCS yg tidak mahu berkeja sama dan merujuk kepada exco, mereka ini semua masih berqiblatkan umno dan di sebabkan inilah exco-exco mendesak ust azizan jangan terlalu megikut kehendak KCS yg berqiblatkan umno di wisma....???

yg pasti 28 ni semua akan angkat sumpah sebagai exco semula.....insyallah

No comments:

Kandungan lama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...