Anak Menteri Mana Ni??....Sebijik Perangai Macam Bapak Dia

Satu lagi jenayah tersembunyi yang dilindungi UMNO bakal berlaku,kali imi melibatkan anak lelaki Nazri Aziz, menteri di jabatan perdana menteri. Anak Nazri,Mohd Nedim Mohd Nazri Aziz, didakwa memandu Porsche nya ke satu bangunan kondominium di Mont Kiara diekori pengawal peribadinya dengan sebuah MPV,terlibat dalam satu pergaduhan dengan penyelia keselamatan bangunan tersebut,

Ini bukan kes keganasan pertama melibatkan anak lelaki Nazri. Tahun 2004, seorang pelajar undang-undang berusia 23 tahun Darren Kang dipukul hingga mati oleh sekumpulan pekerja restoran di Desa Sri hartamas, berhampiran Mont Kiara, setelah satu selisih fahan yang melibatkan anak Nazri. 

Pekerja-pekerja tersebut- 10 warga Thai dan seorang warga tempatan ditangkap. Manakala anak Nazri dibebaskan selepas soal siasat polis. 


“Ketika ini, untuk berlaku adil pada semua pihak, perlu ada siasatan lanjut. Lapuran yang dibuat kepada polis oleh kedua dua pihak dan maklumat mesti didedahkan. Tidak harus ada apa-apa yang disembunyikan.Apa berlaku dimasa lalu tidak harus dibiarkan berulang samula- bukan sekarang di tahun 2012,” Timbalan Presiden PKR Tian Chua memberitahu Malaysia Chronicle.

“Tambahan lagi, harus ada penjelasan kenapa anak lelaki Nazri mempunyai banyak wang dan memandu Porsche, perlukan pengawal peribadu yang memamdu MPV. Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia patut terus bertindal dan bukan purapura tidak sedar keadaan ini. Kes jenis ini menunggjukkan keangkuhan keluarga elit Umno. Malah kerabat diraja juga tiada hak untuk membuli orangramai, tanpa mengira samada mereka rakyat Malaysia atau pekerja asing, golongan profesional atau buruh.”

Tahap keangkuhan yang mengejutkan

Ketua Polis Daerah Brickfieds Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid mengesahjan menerima 2 lapuran polis berkaitan insiden itu. Anak lelaki Nazri, Mohd Nedim Mohd Nazri Aziz, didakwa memukul penyelia keselamatan di sebuah kondominium pada malam Selasa lepas.

“Kes ini diklasifikasikan dibawah Seksyen 160 Kanun Keseksaan melakukan kekecohan di tempat awam,” Ketua Polis Wan Abdul Bari dilaporkan berkata.Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut.

Kedua laporan polis tersebut dipercayai dibuat oleh pengawal peribadi Nedim dan penyelia keselamatan berusia 50an dan mengalami lebam. Penyelia itu yang awal membuat lapuran di Balai Polis Jalan Travers, pada malam kejadian selepas menjalani pemeriksaan di sebuah hospital.


Menurut lapuran berita, penyelia tersebut mahu Nedim mendaftar nama sebelum membenarkan nya memandu masuk dengan Prosche nya, tetapi Nedim enggan menurut. Nedim dipercayai baru mendirikan rumahtangga. Pengawal peribadi nya kemudian memberitahu pengawal keselamatan Nedim ialah seorang’Tengku’ atau kerabat diraja, tetapi penyelia itu masih berkeras.
Naik marah, Nedim didakwa turun dari kereta, mencekik leher penyelia dan menumbuk kepala nya sementara pengawal peribadi nya memegang penyelia tersebut. “ Penyelia itu tidak dapat melawan kerana dipegang oleh pengawal peribadi,” satu sumber dari pengurusan kondominium dilaporkan berkata.
Dilaporkan juga pihak pengurusan kondominium diberi tekanan hebat untuk melindungi ke sini.

Cerita dari pengawal peribadi
Satu lagi laporan polis oleh pengawal peribadi Nedim bagi pihak majikan nya di balai yang sama. Pengawal itu mengaku ada kekecohan dan menuduh penyelia itu menimbulkan provokasi dengan berkelakuan biadap.

Menurut sumber dari pihak Nedim, penyelia itu yang mula menumbuk pengawal peribari dan mencabar pengawal tersebut untuk bertumbuk. Pengawal peribadi Nedim kemudian menendang perut penyelia itu manakala penyelia itu menumbuk muka pengawal peribadi.
Malaysia Chronicle


Kalau ikutkan banyak lagi gambar-gambar yang boleh di post kan disini..tapi takyah lah...memalukan


No comments:

Kandungan lama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...