Terkini!!Samseng Jalan Kebun Dicekup Polis...


Polis tahan samseng Dataran Merdeka

Dua daripadanya penganggur dan seorang tukang kimpal. Ketiga-tiga mereka ditangkap di Subang Jaya dan direman selama tiga hari.

PETALING JAYA: Polis berjaya menahan tiga individu yang disyaki menyerang kumpulan mahasiswa yang berkhemah di Dataran Merdeka awal pagi Khamis minggu lalu.

Menurut Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh, dua daripadanya penganggur yang berusia 28 dan 30 tahun dan beralamat di Jalan Kebun, Klang manakala seorang lagi tukang kimpal yang berusia 30 tahun dan berasal di Kampung Pandan, Klang.

Ketiga-tiga mereka ditangkap di Subang Jaya dan direman selama tiga hari.
“Suspek telah ditahan dan disiasat di bawah Seksyen 147 Kanun Keseksaan (merusuh),” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Mohmad berkata setakat ini pihaknya telah menahan empat orang bagi membantu siasatan.
Aktivis mahasiswa yang menuntut pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) minggu lalu dilaporkan diserang oleh sekumpulan samseng sekitar 2.45 pagi.

Kumpulan samseng itu dikatakan bertindak merobohkan khemah, menyepak, menumbuk dan menghalau aktivis mahasiswa itu daripada Dataran sehingga menyebabkan kecederaan dan dihantar ke Hospital KL. -FMT

No comments:

Kandungan lama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...